"Internet dziś to super ekspres, który czeka na pasażerów
by zawieźć ich w nową erę, erę globalnej informacji.
Kto nie zdąży wsiąść do niego teraz, jutro może zostać
sam na peronie...."
o nas historia produkty gry planszowe wiedza dla prasy galerie linki kontakt

Finansowanie serwisu

Tworząc każdy serwis trzeba mieć na uwadze społeczność, która będzie z niego korzystać, aktualne możliwości techniczne i finansowe oraz możliwości pozyskiwania środków pieniężnych na rozwój technologiczny serwisu, który będzie konieczny wraz ze wzrostem użytkowników.

Szczególne jest to ważne jeśli serwis odnosi sukces i wcześniej nie był finansowany prze jego użytkowników, przeważnie paradoksalnie to go zabija lub wymusza radykalne zmiany, włącznie ze zmianą właściciela i modelu finansowania. Zmiany tego typu bardzo niekorzystnie odbijają się na dotychczasowym funkcjonowaniu serwisu i kontaktach z jego użytkownikami

Trzeba pamiętać że pozyskiwane z czasem środki pieniężne muszą być wprost proporcjonalne do ilości użytkowników. Najlepiej może to przedstawić prostu wzór

p_s= i_u*(k_u)+z_s
gdzie:
p_s - przychód serwisu
i_u - ilość użytkowników
k_u - koszt utrzymania 1 użytkownika
z_s - zysk serwisu

Jest to bardzo ogólny wzór ale stosując go ma się zapewnione utrzymanie serwisu niezależnie od ilości jego użytkowników. Ważnym elementem tego wzoru jest zysk serwisu (z_s) może być one zerowy ale to nie zapewni rozwoju serwisu. Zysk serwisu stanowi jego silnik, dobrze spożytkowany powoduje, że serwis może przeć do przodu po torach infostrady. Dobrze to oddaje wzór:

r_s = f_p(z_s)
gdzie:
r_s - rozwój serwisu
f_p - funkcja spożytkowania
z_s - zysk serwisu

Bardzo trudnym elementem jest określenie funkcji spożytkowania (f_s). Jest to zbiór działań marketingowych serwisu, związanych z budową nowych opcji serwisu no i oczywiście wynagrodzeń (zysków) dla właścicieli serwisu. Idę tą może oddać wzór.

f_p(z_s)=m_s+b_s-z_w
warunek:
m_s+ b_s+ z_w=z_s
gdzie:
m_s - koszty marketingu serwisu
b_s - koszty budowy nowych opcji serwisu
z_w - zysk właścicieli serwisu

Jedynie dobranie odpowiednich proporcji dla elementów składowych funkcji spożytkowania (f_s) może zapewnić dobry rozwój serwisu przy jednoczesnej satysfakcji jego właścicieli.

Ciąg dalszy nastąpi …

WYDARZENIA

Arena Albionu - przygodowa gra karciana.

Kuźnia Gier wyprodukowała dla firmy PROGLOBAL przygodową grę karcianą...

Ponad pół miliona kont w 100% polskie grze internetowej

W polskiej grze internetowej Arena Albionu dostępnej pod....

Poznań Game Arena 2008

Relacja z PGA 2008 - Poznań Game Arena - Targi Multimediów i Rozrywki....



o nas | historia | produkty | gry planszowe | wiedza | dla prasy | galerie | kontakt | linki

PROGLOBAL 2007-2010